Nov 01 2006

Ambruška podružnica Ku-Klux-Klana

Objavil Šedi 1.11.2006 pod miks

Čeprav pravi Nina, da bi moral podrobneje opisat protest v podporo Romom pred Državnim zborom, mi je težko brusiti jezik in prste o dogodku, ki sem mu bil priča samo “v tranzitu”. Hotel sem ostati. Predvsem zato, ker se mi zdi grozno, da se v Sloveniji začenjajo organizirat ti redneckovski pogromi, ki spominjajo na pohode smrti KKK-ja na jugu združenih držav. Matr, sploh nisem mogel verjet svojim očem, ko so na TVju kazal ta sestanek krajevne skupnosti, kjer so se Dolenjčki menil, kako rešiti “romski problem”. A to res samo mene spominja na dogodke iz štiridesetih let prejšnjega stoletja? In če potem za nameček diskutirajo še o tem, kako bi “jih” bilo najpametneje preseliti v zapuščene vasi v Kočevski reki, je pa stvar itak čist hudobna.

Kdaj mi bo znal kdo razložit, zakaj je množica vedno bolj zabita kot posameznik, ne glede na to, koliko inteligentnih individuumov jo sestavlja? Vedno znova me fascinira, kako neverjetno bolj preprosto je poudrajati razlike med ljudmi, skupinami ali nacijami, kot pa je iskati eno ali dve skupni stvari, ki bi probleme rešili neprimerno hitreje in učinkoviteje.

Verjetno ste opazili, da obstaja nevarnost, da bi ta objava izzvenela cmeravo. Brez skrbi, zdajle se bom spustil na trdna tla.

Nočem, da me kdo narobe razume. Jaz pač nisem nek obseden oboževalec romske kulture. Moje stene niso polepljene s plakati Šukarjev in Kosturičeve filme sem videl samo po enkrat pa še to ne vseh. Zelo dobro se zavedam, da je romski način življenja v mnogočem nekompatibilen s kulturo večinskega naroda držav, v katerih Romi živijo. Kar me razjezi, je princip, po katerem se ti večinski narodi lotevajo reševati trenja, ki neizogibno nastanejo med temi in onimi.

O, sancta simplicitas! Če me nekaj moti ali mi preprosto ni všeč, potem je najpreprostejši način, kako se lotiti tega problema, da se tega “nečesa”… ZNEBIM. Zakaj? Zato, ker bi katera koli alternativa temu pomenila, da se moram spremeniti. To pa je, kot je verjetno jasno vsakomur, ena najtežjih nalog, ki lahko doleti človeka. In če je tisto “nekaj” tetrapak pokvarjenega Alpskega mleka, potem z vsem tem ni nič narobe. Če pa je to človek, družina ali celo nacija, imamo pa na ramenih precej zagonetno težavo. Predvsem zato, ker si ljudje v 21. stoletju, vsaj na papirju, priznavamo nekaj človekovih pravic , ki bi vsakomur morale zagotavljat, da se ga vsaj vpraša, če mu je kul, da se ga deportira.

V glavnem: po mojem si bo treba vzeti več časa in organizirat več, kot samo zbor krajanov v gasilskem domu, kjer se bo vpilo o selitvenih planih ljudi, ki jih o njihovih željah ni nihče nič vprašal. Spremeniti se bo treba. Tako vaščani Ambrusa kot Dečje vasi. Take stvari lahko po mojem reši samo en “kompromis kultur”.

Verjetno zdaj koga zanima, zakaj nisem ostal na demonstracijah pred parlamentom.

Če je namen demonstracij izražanje mnenja enako mislečih, potem to počnem tudi jaz. Ne samo, da se strinjam z demonstranti. Na nek način lahko svoje mnenje elaboriram bolje, če ga opišem v blogu.

Problem je le še to, da je bilo, zaradi moje odsotnosti, pred parlamentom le sedemnajst namesto osemnajst ljudi…

Hja…

No prav, no! Naslednjič bom ostal.

  • Share/Bookmark

5 odzivov




5 odgovorov v “Ambruška podružnica Ku-Klux-Klana”

  1.   jst - 2.11.2006 18:30

    prou mas,nehal cvick pit…heh,hec hec…

  2.   Ana - 4.11.2006 16:25

    Kok je fino bit pameten od zunaj. Ko si daleč stran od dejanskih problemov. Ko ne živiš s takimi ljudmi, nisi hodil z njimi v šolo, te ne ogrožajo na cesti vsakodnevno … Dejmo se mal spustit na realna tla. Probaj si predstavljat, kako je to, da leta in leta, desetletja celo, živiš kot pošten deloven državljan, za lučaj stran imaš pa množico totalno neprilagojenih ljudi, ki ne samo, da se s svojim zavračanjem vseh osnovnih (civilizacijskih) norm posmehujejo tebi in tebi podobnim, ampak celo nenehno posegajo v tvoje pravice. Policija in državne institucije pa nič. A se ti ne zdi, da je logično, da množica enkrat popizdi in vzame pravico v svoje roke? Se mi zdi, da so prej oni žrtve šikaniranja razno raznih upičkumaternu zafilozofiranih liberalcev in medijev.

    Pa jst sm drgač velika ljubiteljica romske glasbe in plesa. Ampak v tem primeru jih ne mislim zagovarjat, ker vem, iz lastnih izkušenj, ker sem pač Dolenjčica, da ne jebejo žive sile, ne someščanov ne države ne nikogar. Sori, če v tem primeru nimam čuta za njihove pravice. Se pa strinjam, da je to dejanje države ena velika napaka. Pravzaprav so legalizirali tak način reševanja problemov, s tem, ko so to sedaj tolerirali. Kar seveda ni prav, ker potem lahko pričakujemo samo anarhijo.

    Gre pa nedvomno za kompleksen problem, ki zahteva ogrooomno dela, znanja in predvsem denarja, da se poskuša ustvarit neko normalno sožitje med njimi in nami ćivili, kot nam pravjo. :)

  3.   sedi - 4.11.2006 21:08

    Ana, štekam, kaj mi govoriš. In to sem omenil že v postu. Definitivno je njihov lifestile nekompatibilen s “civilnim”. Razumem tudi to, da je marsikaterega civila strah živet blizu romskih naselij. O tem sploh ne dvomim in to sploh ni moj point.

    Zdi se mi celo, da se v mnogočem strinjava. Predvsem v delu, ko govoriš, da je država predolgo tolerirala romsko državno neposlušnost in kriminalno dejavnost. Če nekdo napravi kaznivo dejanje ali prekršek, naj se mu to dejanje dokaže, in se ga kaznuje v skladu s pravnim redom te države. Naj bo ta oseba, bela, rdeča ali črna, romska, muslimanska ali katoliška. Zakaj? Ker smo po enem od teh knjigic, ki jih izdaja Državni zbor, in se imenuje Ustava Republike Slovenije, pred zakonom vsi enaki. Ta knjižna zbirka (slovenska zakonodaja) pa poleg tega državljanom Republike Slovenije zagotavlja kar nekaj pravic. Ena izmed njih je, če parafraziram, da se nikomur ni treba seliti samo na osnovi tega, da vaščani sosednje vasi mislijo, da bi se moral.

    In naj mi nihče ne prodaja tega, da so Romi prostovoljno zapustil svoja naselja. Seveda so to naredil prostovoljno. A ti ne bi? Zase vem, da bi, če mi pred bajto stoji 400 razjarjenih, redneckovskih suhokranjcev, ki rjovijo, da moram umret, definitivno spakiral par cunj in se preselil v Postojno, če ne še kam dlje.

    In TO je point mojega pisanja. Kar se dogaja v Suhi krajini ni, kakor ti praviš, prevzemanje pravice v svoje roke, temveč je sproščanje ene bolj nizkotnih emocij, ki jo premore človekova natura, in se imenuje RASIZEM. Če se na TV pojavi predsednik sosednje krajevne skupnosti in izjavi, da njegova KS ciganov že ne bo sprejela, da naj gredo kam drugam in da so oni tako ali tako navajeni živeti v naravi, je to zame alarmantni znak pojava rasizma. Meni tako absolutno ni prav nič čudno, če se Hanžku meša, ko se v državi pojavljajo take reči. Nasprotno. Mislim, da so stvari hujše, kot jih je omenil on. Mislim, da se pri nas dogajajo hujše reči, kot se na Avstrijskem Koroškem dogajajo Slovencem.

    Ne skrbi, Ana, kot sem napisal zgoraj, se strinjam s tem, da se morajo stvari urediti tako v Romski skupnosti na Dolenjskem, v mentaliteti civilov, kot tudi v organiziranosti in učinkovitosti represivnih organov na tem področju.
    Deportacije družin, pa tega problema ne bodo rešile, temveč jih bodo samo še poslabšale.

  4.   Ana - 6.11.2006 20:14

    Glej … Definitivno se strinjava v tem, da tole ni način reševanja tega res velikega že prastarega problema. Mogoče se vsem vpletenim (razen Romom) zdi, da je problem končno rešen, čeprav je jasno, da gre za prelaganje problema. Ki se je sedaj še povečal, oziroma je napetost med Romi in civili še večja. In ja, se strinjam, tale prostovoljna preselitev je totalno protiustavna in kot taka v bistvu grožnja za vse nas ostale državljane. Da ti lahko v vsakem trenutku v duhu populizma kršijo tvoje osnovne pravice. Do sem vse kul.

    Me je pa pr tvojem postu zmotil to (zato tud ta komentar), na kakšen način si opisal te vaščane. Rednecki, podivjana horda, govoriš tudi o rasizmu … Jaz sem kot otrok nekaj let živela prav v Suhi Krajini v čisti vukojebini, med žešćimi rednecki, kot jim ti pravš, in čeprav nisem Slovenka po poreklu, nisem nikoli mela nikakršnih problemov. Nasprotno, tisti ljudje so nas ful lepo sprejel. Zato, ker so se moji starši izjemno hitr naučil govort slovensko, se prilagodil okolju, pošteno delal, … V glavnem, moj point je v tem, da če si ti fer do ostalih, bodo tud oni do tebe. Še posebej mal kmečki Suhokranjci. Tako da govort o rasizmu, torej neutemeljenem predsodku, je v tem primeru izjemno nepošteno do teh vaščanov. Njihovi predsodki do ciganov pač temeljijo na desetletjih slabih izkušenj z njimi. Zato me taki komentarji zlo zmotjo – očitno je v Sloveniji ful in bit v vsakem trenutku ekstra liberalen in korekten, itd. itd. Manjka pa res en uravnovešen premislek, brez vseh teh visoko intelektualnih bulšitov.

    Tud na Metelkovi so pripravili razpravo na to temo. Hudo, valda me zanima ena poglobljen razmislek o tej temi, mogoče tud sama spremenim ene svoje zakoreninjene predsodke glede tega. Pa se bojim (po gostujočih sodeč), da bo prej videt kup hudo razsvetljenih kulturologov, ki bodo cel večer strokovno pluval rednecke.

  5.   Tamara - 20.11.2006 18:17

    veste Ana, da ni cisto res, da te ful lepo sprejmejo, ce se ti prilagodis okolju, teh stvari ne morete posplosevati;
    res pa je, da bi drzava, ze veliko prej, morala poskrbeti za kriminalce tatove in ostale nepridiprave ne glede na to kaj so po rasi, veri ali nacionalnosti;
    sicer pa se strinjam s stališči, ki jih zastopa Mitja
    lp